söndag 12 november 2017

En snabbvisit.

st1

igår bestämde vi att jag och Tova skulle åka ut till bygget och kika, när Tova sovit klart sin vila på dagen. Sagt och gjort! Det var extra spännande nu, för sedan jag var dit sist har nu kaklet innanför dörren, panelen innanför dörren, sista strykningen färg i hallen, golvet och grovköksmöblemanget kommit på plats. Dessutom hade Sami och hans bror hämtat ut frysen och tvättmaskinen till grovköket samma morgon.
Vi startade (så klart) i Södersunda och korsade ett grått Åland, ända tills vi kom till Ängösund. Där sken solen i alla fall på Ängö, alltid något.

st2
st3

ber om ursäkt för århundrades sämsta bilder, men jag tänkte ju inte på att ta några bilder förrän klockan nästan var fyra. Och alla vet ju att fyra på eftermiddagen i november, är lika med kväll. Nåja. Det kommer snart en tid jag kan ta bilder på detta 24/7 om jag så skulle vilja. Men ja: golvet är lagt! Hur fint?!

st4

i grovköket stod ett litet barfotatroll och dansade. Se så fiiiiint det blir! Saknas snart bara bänkskivan här, den ska vi beställa när vi får tillfälle. Snart, alltså. Sedan var det dags för mig och Tova att åka hem. Sami packade barnet i bilen och jag gick på dass med öppen dörr. It's the little things, vet du. Eh.

st5

så åkte vi tillbaka till Södersunda i min discobil, genom störtskurar av regn och isblandat regn. Kul. Tova sov sig dock igenom det, brås på far när hon väl somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).