söndag 9 juli 2017

Punkt.

break

drömmer just nu olika obehagliga drömmar involverande flyttning. Tänker att det håller på att sjunka in, kanske. Vaknar kallsvettig och kan inte somna om, orosklumpen sitter fast i magen. Jag inser att jag är stressad över detta, fortfarande. Jag låtsas för mig själv och andra att jag är okej, jag har fattat och gått vidare - men det verkar inte så. Undermedvetet bearbetar jag stressen och ångesten på nätterna och det gör mig tröttare än någonsin. Jag vet inte vad jag kan göra åt det. Det är ju gjort. Jag har sagt mitt och det är ändå gjort. Vad ska jag göra? Hur ska jag släppa det? Hur är det korrekta sättet att reagera på och gå vidare? Jag verkar ha gjort fel hittills. Allt är fel hittills. Ett steg framåt och tre steg tillbaka.

i dag var jag in i huset för sista gången, troligen. Stod i mitt grönvitrandiga rum med kallsvetten i nacken. Så många känslor bubblade upp till ytan, så mycket obearbetat som höjde rösten och ville komma ut. Och nu då? Nu då?

2 kommentarer:

  1. Slumpen tog mig hit! Du ar en fin blogg! Du får gärna tittar in till mig och sätta en tass om du vill detta. Välkommen!

    http://autismmamma.bloggplatspen.se

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).