lördag 8 juli 2017

Life begins when the world doesn't end.

tt1
tt2

lördag. Förutom onsdag, veckans tråkigaste dag. Detta eftersom att jag och Tova oftast spenderar morgon till kväll för oss själva. Böh. Missförstå mig rätt, jag tycker det är roligt att hänga med Tova (åtminstone dagar som denna, där jag inte bara fått en, utan tre spontanpussar av Fröken! Hon är annars rätt ... snål på sådant), men jag behöver vuxentid. Liksom få prata om vuxna saker och få vuxna svar. Synd att en helgdag ska vara en så urtråkig dag, men what to do? I dag var vi ute och härjade en stund, länsade odlingslådan på mogna jordgubbar och plockade alla färdiga smultron från plantorna och rakt ner i barnets mage. Tova älskar att dofta på blommor, så hon fick några syrenblommor som inte helt blommat över att dra runt på.

i går skruvade vi på sista sidan på spjälsängen, för Tova har lyckats ramla ut vår säng två gånger under den gångna veckan. Jag gillar det inte. Känns konstigt att inte bara ha henne där vid min sida. Meckigt att natta och meckigt att få upp henne ur sängen på morgonen, men vi ska väl lösa det med. Det som harmade mest vid den här läggningen var att jag glömde pussa henne godnatt innan jag la henne i sin säng, för jag brukar göra det efteråt. Wäh. Hon tryckte sina kaniner mot spjälorna så jag fick pussa dem i alla fall, och själv verkar hon tycka det är ganska mysigt att ligga lite avskärmat. Hm.

i morgon ska Sami och jag göra ärenden och Tova ska då passas av en uppsättning faddrar. Spännande. Vet inte vem som är mest nervös för detta. Troligen jag. Nåja. Det går nog bra. Nu är det dags för mig att koka te och äta kvällsmat framför något avsnitt Unbreakable Kimmy Schmidt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).