onsdag 26 juli 2017

Jonä.

jonä

fyllde på färgen i håret i dag. Eh. Blev tydligen hemskickad med största delen av håret ofärgat, fick liksom inte se det innan jag kom hem. Färgen hade endast tagit i luggen, botten och någon slinga vid luggen. Jag som från början förklarat att jag ville ha min egen färg i botten och mesta färgen i topparna, dessutom la jag vikt vid att utväxten inte skulle se knasig ut. Häh, ja, det vill säga, om färgen håller så länge att jag lyckas få någon utväxt. "Det är en svår hårfärg att hålla på sommaren", ja, visst. Med det här hade den varit svår att hålla alla årstider. Jag har nu tvättat ur håret med schampo två gånger och det ser möjligen lite mer vettigt ut. Den här gången bet färgen på bättre, helt klart. Nu när det ser ut som att jag har färgat det hemma och misslyckats totalt. Wäh.

nåja, en frisörkompis erbjöd sig ta en titt och fixa det nästa vecka - det är jag väldigt glad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).