fredag 23 juni 2017

Midsommar 2017.

m2
m1

läser inlägget om förra årets midsommar och ser att jag hade hoppats att vi inte behövde kaika runt i år igen, på midsommarafton. Så blev det dock i år igen, men banna om vi inte är bofasta där nästa midsommarhelg! Nå-ja. En får inte alltid som en vill, helt klart. Vi fick en fin midsommarafton ändå. Dagen började med att jag tydligen sov som en sten och inte märkte att Tova och Sami steg upp, sedan bakade jag en kaka och den tog vi med oss på kaffe till Samis föräldrar! Efter kaffebesöket åkte vi ut till Bussö och åt sillmiddag i huset. Tova stökade omkring och lekte med kakelplattor (hm) medan vi åt.

m3
m4

sedan hängde vi nere vid sjön en stund, Tova lekte med kottar och stenar och var arg när hon måste ha hatten på sig.

m5
m6
m7

Tovas gulliga föräldrar (ehehehe).

m8

hon har ett hack i pannan efter ett klanteri i måndags då vi hamnade åka till akuten men blev hemskickade.

m9
m10
m11
m12

efter middagen gav vi oss ut på blomjakt med Tova i vagnen. Jag pysslade ihop en krans som Tova absolut inte ville ha på huvudet, hon ville mest lukta och smaka på den. Livet med en väldigt principfast ettåring, I guess.

m13

sedan velade jag mig i sjön och vaknade till, för tusans tusan vad kallt det var. Jag har uppenbarligen blivit mesig på äldre dagar. Brukar skryta om att jag minsann simmat i +5 grader på Kökar, men jag tror jag är ganska tyst om det nu för tiden.

m14

sen åkte Tova och jag hem och lämnade Sami på bygget. Ganska vemodigt, som det sig bör, kanske. Nåja. Nästa år. Nästa år blir allt bra. Nästa år är bygget inte "bygget" längre - det är "hem".

4 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).