torsdag 29 juni 2017

Kaptenens logg: 29062017.

KITZ

jaha, så har juni snart passerat och jag har precis kommit upp en bit från botten av ångestpölen jag simmat i största delen av månaden. Yay och sådant. En ska ju fira de små framstegen också, förstår du (främst för att en aldrig får fira annars, om en väntar på fyrverkerier och parader). Jag är bra på att låtsas vara glad och obrydd. Spela teater. Jag mår faktiskt inte bra i själen och borde prata med någon professionell om det - men i vilken ända börjar en och hur funkar det praktiskt med en ettåring i fotknölarna och var finns tiden?

annars då? Jo. Nä. Det är känsloexplosioner åt både höger och vänster här hemma just nu, den yngsta upplagan har ett himla humör och har förstått att hon har något att säga till om i vardagen. Tycker emellanåt att hon missbrukar den makten, men hur ska hon veta var gränsen går?
Bara Sami duger just nu, när han är hemma är hon som ett plåster på honom. Lite jobbigt för mig, men förstås bra att hon inte är likgiltig till hans närvaro. Ena sekunden är hon arg och frustrerad och ylar som om vi håller på att mörda henne och i nästa sekund skrattar hon från magen så hon gråter. Inte lätt att hänga med.

nej, nu är jag hungrig - dags för kvällsmat. Häj!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder också. Hur lyckades du med att katten är sgs likadan både till min och ställning på bägge bilderna? Humörstarka ettåringar, inte lätta att tas med <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, han är bra på att hålla pose ;) nej, verkligen inte :')

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).