måndag 22 maj 2017

Om vattenkokare.

vk1

i februari 2009 tröttnade jag på att äta torra smörgåsar till frukost och tänkte investera mina små slantar i en brödrost, men när jag väl kom till butiken fick jag syn på en vattenkokare och insåg genast att även om jag var trött på torra smörgåsar till frukost - var jag ännu tröttare på att passa vattenpannan på spisen, medan jag gjorde mig i ordning på morgnarna. Så jag köpte en vattenkokare istället för brödrost, och det ligger ganska högt på listan av mina tio mest lyckade köp i livet.

det senaste året har vattenkokaren jag köpte då verkligen börjat sjunga på sista versen, mitt i allt gick lockets öppningsmekanism sönder av oklar orsak och efter ett tag lossnade locket helt. Så lagom praktiskt då locket är svinhett när en kokat vatten och en liksom inte kan plocka upp det utan att skålla fingrarna. För några veckor sen slutade den även koka vatten emellanåt och gjorde istället ett mystiskt ljud. Jag blir alltid nervös när min elektronik börjar låta underligt.

vk2

i dag kom Sami hem med vår nya kokare, så fin! Tänk hur bra den kommer passa i vårt "riktiga" kök?! Den har ett reglage så en kan ställa in hur varmt vattnet ska bli, lyser modernt (hej hanna 85+) och gör något litet fancy plingande ljud! Har druckit en kopp snabbkaffe på vatten ur den hittills och det var mycket fin värme på det, ehe!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).