fredag 5 maj 2017

Kvällstankar.

alltså va. Har lyckats få soleksem från vagnpromenader. Känner den existentiella krisen komma krypande, vem är jag? Vad gör jag här? Ja. Jag vet väl kanske inte exakt vem jag är just nu, svävar i någon slags limbo mellan tidiga tonåren och pensionen. Har svårt med andra människor och är ytterst kritisk när jag väljer och behåller vänner men vill ändå träffa nytt folk, vill ha allt planerat in i minsta detalj men vill också riva upp allt fast och bara göra om. Det kliar på mina armar och händer. Jag har en blåsa på ena tån, på ett ställe där jag egentligen känner att en inte ska få blåsor. Dessutom har jag mensvärk. Öppnar åttio bilder i Photoshop och lutar mig tillbaka. Vet inte hur jag ska orka, men jag vill, så jag försöker. Fotograferade gravidbilder i kväll, det var så varmt i solen att det kändes som sommar och inte tidig maj. De säljer tomten bredvid vår och jag har inga pengar. Hur ska jag hindra idioter från att bosätta sig där? En flyttar väl inte ut i Ingenstans för att ha grannar?

2 kommentarer:

  1. Jag håller både tummar och tår att det inte kommer någon idiot och bosätter sig bredvid er! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaaa, hoppas på trevliga människor (gärna i vår ålder och gärna med barn i Tovas ålder, det är väl inte att önska för mycket, va?) <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).