fredag 26 maj 2017

Kaptenens logg: 26052017.

mhu
25032017.

huff, puff. Öppnade ett tomt inlägg och sen for all luft ur mig. Sitter här som ett degigt skal. Fräknigt - för all del - men degigt. Härom dagen (jonstines, som en kan säga) var jag på blodprov i två omgångar, pratade med min doktor och hen var tydligen inte alls nöjd med hur jag mådde för tillfället. Nä, ja. Vem är väl det? Jag är för trött för att klaga. Jag är skeptisk till att de här proverna visar något, men jag vet förstås inte exakt vad som kollades heller. Det kan tänkas lite udda att sitta och vänta på provsvar och liksom hoppas att något är uppåt väggarna på tok. Så en vet. Så en kan fixa. Kan ni snälla fixa mig? Jag har varit ett trött och fruset vrak i snart tio år. Har vant mig. Jag har vant mig vid att endast ha två känslor: 1) likgiltig och 2) nedstämd. Att kämpa mig upp ur mitt svarta hål för att kanske lyckas känna något annat. Nåja.

annars då? Jo, sommaren verkar vara på intågande. Gräset växer som besatt och inte en levande själ har ork att klippa det. Eller ja. Vi. Vi orkar inte klippa det. Alla andra verkar ha hittat någon gnutta gräsklippariver, vår gräsmatta vajar stolt. Det blir så här, när en liksom inte vill bo där en bor. All ork och motivation blåser bort. Allt är fult, fult, fult och vi vill bara flytta till vårt "riktiga" hus. Där är allt så fint, fint, fint. Längtar efter solnedgångarna över Stengrundet. Nåväl. Hen som ska kakla kommer nästa vecka och då är det förbanna och anamma inte långt bort. Ljuset skiner lite starkare där i slutet av tunneln!

nä, nu ska jag sätta mig i soffan och hoppas att Sami kommer från läggningen av barnet snart. Tar himla tid just nu.

4 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).