torsdag 11 maj 2017

Kaptenens logg: 11052017.

1a
1b

försöker hitta tillbaka till mitt vardagsbloggande, men just nu är livet en röra. Eller nej. Egentligen är det nästan som vanligt, men jag hanterar det sämre för tillfället. Orkar inte hålla farten och åker på bakslag efter bakslag. Ångesten är ständigt närvarande. Så mycket stress. Tänker att det inte ligger på mig, jag behöver inte ta något på mig, men. Ja. Jag fungerar ju inte riktigt så. Ibland kan jag ifrågasätta om jag alls fungerar. Men. Det är inte min stress. Det är inte mitt val. Inte mitt ansvar. Inte någonting sådant. Det är bara något som är ovisst som i viss mån påverkar mig. Och jag måste släppa det. Låta bitarna falla på plats utan att jag blandar mig i. Jag måste fokusera på mitt liv. Mitt. Mitt eget lilla liv. Koppla loss det från det andra. Om så bara för stunden. Andas in och andas ut och bara släppa det. Släpp det. Du kan inte kontrollera detta, hanna.

annars då? Ja. Just det. Vem vet? Jag har precis duschat första gången den här veckan och känner mig ytterst fräsch. Känns som att jag var täckt i tio lager smuts. Lätt överdrift, kanske. Var täckt i åtta lager smuts och två lager torrschampo. Typ. I går hade vi en krissituation här hemma, Tova vägrade somna på kvällen. Vrålade och ylade som om hon höll på att förgås - var helt nöjd när hon fick vara vaken. Klockan 23 somnade hon, hon som annars sover redan 20. Håh. Det var en pärs. Hade jag inte haft Sami hemma hade jag antagligen sagt goddag till väggen ("hej Väggen, det är jag som ska gå in i dig" - "hej!"). Känner emellanåt att jag balanserar farligt nära den vägen ibland, liksom tippar på kanten mot avgrunden. Har jag nämnt att jag inte hanterar stress? Eller att jag är lätt dramatisk? Nej? Ja? Kanske? Jaja.

två dagar i rad har vi stigit upp till snöfall. I maj. Känns som något för historieböckerna. Kan inte minnas att det någonsin har snöat i maj under min livstid. Haglat kanske, på sin höjd. Ja, förresten. Jag fyller år snart, men jag önskar mig egentligen ingenting. Vill en köpa något till mig så tar jag gärna emot något från kokosserien från Faith in Nature, skålar till mina muminmuggar och presentkort på kläder (har funderat på att kika in på Dress like Marie, men känt mig hemskt snål så det har inte blivit av). Så rolig och spännande är jag. Annars räcker liksom ett grattis. Vi kommer äta tårta på födelsedagen så vill en är det bara att höra av sig och dyka upp.

nänu, dags att borsta framtanden. Häj!

4 kommentarer:

  1. Var finns den kokosserien?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag lägga på minnet :)

      Radera
    2. tror till och med att Lustans har den ibland, men jag är inte helt säker :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).