tisdag 9 maj 2017

Bytt är bytt.

pors1

i flera års tid har både Sami och jag varit så trötta på vardagsporslinet, som vi skaffade när vi flyttade ihop. Det var helvitt, blankt och hade rundade kanter. Så standard som det går. Vi har pratat om att byta ut det bara vi hittar något fint, och så kom dagen. Vi gick genom hans pappas butik då jag såg ett så fint porslin att jag nästan tappade andan (= så jag gör när jag köper grejer, tar det inte andan ur mig så är det inte värt). Tycker det påminner om fågelägg i utförandet (typ koltrast) och det är ju alltid ett plus i min bok.

pors2
pors3

vi bytte ut både de flata och de djupa tallrikarna och jag är så nöjd! Lite mindre nöjd med att de djupa var så breda att de inte får rum i samma skåp som vi haft dem i, men det är ju inget stort problem. Vi ska ju snart flytta och i de skåpen eller lådorna får de plats hur bra som helst. Vi åt vår första middag på det här porslinet i dag och jag skulle säga att det nog smakade lite, lite bättre än annars!

pors4

8 kommentarer:

  1. Smäller av så fint! Samis pappas butik, har den möjligtvis någon webbshop.....? :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen ja! Pang-i-magen-fint! :D nja, det är en lokal butik skulle jag säga, men märket är Blocho i alla fall :)

      Radera
  2. alltså åh!! fy sjutton så fina de var. och förstår verkligen liknelsen med fågelägg, så himla fin liknelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst! Ja, de bästa färgerna och uppläggen kommer ju från naturen <3

      Radera
  3. jätte jätte jätte fint! väldigt avis just nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, du som har ett jättejättejättefint kök som jag är avis på?!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).