söndag 2 april 2017

Vecka tretton.

v131
v132

- provbakade sockerfri tårta till Tovas kalas, blev f-f-f-fail
- Tom var på besök

v133
v134

- Sami sov på bygget onsdag natt
- Tova sov fyra (!) hela nätter i rad

v135
v136

- lunchade med mamma
- fredagsmiddag hos Samis föräldrar

v137
v138

- det blev april mitt i allt
- simmade med Anna

v139

veckan som förflutit har varit en väldigt seg vecka. Det kändes som att den aldrig kom igång och det kändes som att den aldrig tänkte ta slut. Jag har äntligen fått sova några nätter, vilket av någon anledning har resulterat i att jag varit trött som en zombie? Kroppen är så ologisk. Tova och jag har varit ut med vagnen fem gånger (sex gånger om vi räknar den korta rundan i kvällsolen i dag) den här veckan och jag känner att konditionen börjar komma ikapp!

i morgon inleds Tovas födelsedagsvecka och på söndag firar vi ettåring här hemma!

6 kommentarer:

  1. Fina du och Tova! Ser så himla mysigt ut med kojan, så brukade vi gör som barn också. Bygga med lakan och filtar, speciellt när de var nytvättade och ännu inte blivit vikta och lagda i skåp.. hehe. Så himla skönt att du fått sova ordentligt dessutom! Tror du inte att kroppen vänjer sig snart, så att du kan få känna dig lite pigg efter sömnen istället för omvänd effekt? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3
      ja, jag tyckte förstås att det var mysigare än Tova tyckte det var, hon är ju ganska liten än, ehe. Jo, jag tror att kroppen kan vänja sig, men jag vågar inte ropa hej för hela nätter riktigt än - mitt i allt kommer nästa fas som gör att hon sover sämre igen, eller tänder eller ja, det är aldrig säkra kort med småbarn ;) kram!

      Radera
  2. Heja Tova som sovit hela nätter! Men ja, visst är det märkligt det där med sömn ibland. Vara helt slut i kroppen trots att du plötsligt fått sova ut. Men jag tänker att det liksom är så lång tid som kroppen ligger back på sömn så skulle behöva några veckor/månader/år för att ta igen det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Hon har faktiskt fortsatt med det ännu i alla fall! Nu, så här en vecka senare känner jag mig faktiskt mänsklig på morgonen!

      Radera
  3. Älskar era barnsäkrade pärmar! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, nöden är uppfinningarnas moder ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).