torsdag 27 april 2017

Kaptenens logg: 27042017.

v1
v2

hm, vet inte riktigt hur jag tänkte inleda det här inlägget (i och med att jag egentligen inte ens har tänkt ut vad jag ska skriva), så eh. Jag bara börjar, kastar mig rakt i så här: vädret just nu? Knasigt. I dag har det varit hur soligt och varmt som helst och i går låg det tio centimeter snö på den här holmen. När jag såg snön var min första impuls att dra ner alla persienner i hela huset. Eh. Gjorde dock inte det, då hade nog barnet blivit tokigt. Gått tillbaka till grottbebis-mode. Hängt i gardinerna, ätit plantor, härmat djur och vänt upp och ner på huset. ... vänta. Det gör hon ju ändå. Äsch. Hade lika gärna kunnat stängt ute eländet då, med andra ord. Jajanå, de e allti lätt ti va eftärklok, sa de gamla lärda.

när vi nu talar om grottbebisen / -barnet och dess svåra moder (läs: jag): våra dagar är väldigt lika varandra just nu, livet går mest ut på de dagar och kvällar Sami är hemma. Alla andra bara sniglar förbi och jag vill mest gå och lägga mig från det att vi stigit upp. Wäh. Nåja, det ska väl lösa sig inom kort, hur som. Dock känns det alltid som att slutrakan är den längsta biten en ska ta sig. Tycker jag i alla fall. Möjligen för att jag aldrig lyckas glädja mig i förskott, väntar alltid ut katastroferna först. Sådan är väl helt enkelt min läggning. Den eviga realisten (nej, nej, bara en liten hint av pessimism. Typ kryddmått. Typ uns).

för övrigt har jag inte duschat sedan i söndags, så att eh, ja, det börjar vara dags. Milt sagt. Jaha, förresten, det är valborg på söndag. Va. Hur? Vart tog den här månaden vägen?! Jag har inte hängt med. Alls. Sen är det maj. Det var snö i går och snart är det maj. Ur led är tiden. Ur led är livet. Nu ska jag göra det jag brukar göra när jag inte sitter här, se på serier (och försöka få ut introt till Pyjamashjältarna ur mitt stackars lilla huvud, det snurrar om och om och om igen).

jag har sett på så sjukligt mycket serier på sistone, att du förstår inte heller. Knappt så jag gör det. Började se på The Lizzie Borden Chronicles men nej, den var för blodig för mig. Har blivit vek på äldre dagar. Nu ser jag på Travelers. Hittills lättare för lilla hjärnan. Före det plöjde jag Girlboss och höll på att störa ihjäl mig på huvudkaraktären. Så. Nu känner jag att vi är ikapp!

2 kommentarer:

  1. så himla knäppt det här med att det nyss snöade men blir maj om bara ett par dagar? kan typ inte hantera det!

    hoppas ni får en fin helg <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, inte jag heller! Så knäppt!

      det samma <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).