lördag 8 april 2017

För ett år sedan (pt. 3).

1ig

klockan åtta den åttonde april tvåtusensexton befann vi oss på BB, blev inskrivna, fick ett rum och jag kopplades upp till CTG. Medan Sami var ut med vårt parkeringstillstånd till bilen, kom läkaren vi träffat under gårdagen och pratade med mig. Hen skulle bytas av och gå hem, men innan hen gick sa hen "det här kommer gå fort". Det gick inte fort. Morgonen, dagen och kvällen passerade, men den envisa bebisen ville inte ut. Inte än. Det skulle ännu gå nästan två timmar in på nästa dag innan hen väl kom ut. Den här dagen var ungefär den mest underliga i hela mitt liv. Sådant antiklimax, på något vis.

vill du gå händelserna i förväg, så finns hela min förlossningsberättelse här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).