söndag 30 april 2017

Drivans blommor smälta ner och dö.

valbo1
valbo2
20042013.

så blev det söndag och valborg och väderprofetian stämde. Det blåser och slaskar, men inte gör det mig något. Sitter här med min återupptäckta termosmugg (är mycket besviken på både mig själv och Sami för att vi inte mindes den förrän nu, småbarnsföräldrar and all) medan Sami och Tova tar en liten vila. Sov som en sten i natt, förutom någon gång när det började ljusna ute i morse - då kom jag på mig själv att vara vaken och stirra ut i mörkret medan jag lyssnade på en koltrast som sjöng i trädet utanför. Men annars. Tova sov tolv timmar i sträck igen. Kan definitivt vänja mig vid det.

när sömnsorkarna (? Ingen vet) stiger upp ska vi planera kommande veckas matsedel och åka till butiken. Sedan ska vi göra oss klara för ett litet valborgsfirande hos Åsa och Oliwer! Får hoppas att Tova inte blir lika rädd för hundarna denna gång, eh. Jaja. Dagens middag är i alla fall planerad: det blir korv och potatissallad. Så klart.

trevlig valborg!

2 kommentarer:

  1. så himla fina bilder! hoppas ni hade en trevlig valborg <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Ja, det hade vi verkligen - hoppas din dag var fin den med! <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).