söndag 26 mars 2017

Vecka tolv.

v121
v122
v123

- lunchade med pappa och Emil
- Tova föll och slog i framtänderna
- det kom lite snö som snabbt smälte bort

v123v
v124
v125

- vi var på tandläkarbesök men allt såg okej ut, puh
- började komma igång med promenader igen
- Tova började gå "på riktigt" och lärde sig även ställa sig upp själv

v126
v127
v127b

- fredagsmiddag hos Samis föräldrar
- lördag = Bussödag, mormor var barnvakt till Tova
- det blev sommartid, tycker det är sämst att vrida klockan

v128
v129


- tittade klart på Please Like Me och grät (händer väldigt sällan)
- söndagssimmade med Anna
- veckohandlade

v1210
v1211

- det var sexton plusgrader ute (!!!)
- hängde tvätt ute första gången för året

det har varit en lång och omtumlande vecka, men olyckor och allmän grinighet. Sömnen har lyst med sin frånvaro på natten och Tova har tagit ett enväldigt beslut om att endast vila en timme dagtid. Jag har då passat på att lägga henne i vagnen och promenera med podd i öronen under den tiden. De första blommorna kom upp även här hemma (där vi brukar ligga cirka två grader efter resten av Åland) och några buskar har fått nya gröna löv!

4 kommentarer:

  1. Alltså, idag har jag rejäl träningsvärk i gäddhänget :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag hade lite där med - men det märktes inte så mycket för det verkar inte vara muskler jag använder i "verkliga" livet :O

      Radera
    2. Nej, jag insåg mest att jag hade träningsvärk när jag sträckte på mig i sängen på måndag morgon ;)

      Radera
    3. ja, typ de musklerna! Sträcka-på-sig-musklerna! ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).