söndag 19 mars 2017

Vecka elva.

v111
v112

- snön smälte bort
- Sami var ledig på onsdagen och stannade på bygget hela dagen
- jag såg till att vi var utomhus en liten stund varje solig dag

v113
v114
v115

- fredagsmiddag hos Samis föräldrar
- lördagen var vi på Bussö
- simmade med Anna efter två veckors paus

v116
v117
v118


- på söndagen bjöd Samis farmor på mat på Katarinagården
- veckohandlade

v119
v11110

den här veckan har jag försökt lära mig min nya telefon och tagit cirka femhundra bilder bara för att det är så roligt och faktiskt ser ut som något. Nu blir veckosammanfattningarna roligare att göra! Säkert att se på också, ehe. Kontrasten är ... tydlig. Nåja. Våren kom den här veckan och Tova har fått krypa runt ute och kika på allt möjligt spännande. Inomhus tränar vi fortfarande på att gå och det går bättre och bättre! Ibland faller hon och slår sig och det gör så ont i mitt hjärta när hon är ledsen, men hon blir snabbt på bra humör igen och vill fortsätta öva. Hon kommer nästan tvärs över vardagsrummet helt själv nu (i kväll var första gången hon provade!)!

(sorry för de knasiga avstånden mellan bilderna, vet inte riktigt hur det gick till)

8 kommentarer:

  1. For en fin liten blogg du har, så koselige bilder!

    SvaraRadera
  2. Fina vårbilder! Ja visst gör det ont att se dem ramla. Min son gick tidigt och var därför väldigt ostabil en lång tid! Blåtiror, fläskläpp..ja aj. Han var ganska blå ett tag..mitt mammahjärtat gick av ett par gånger nästan. Men sen blev det bättre! Nu går vi överallt men det svåra är ju grus helt klart. Har inte riktigt löst det. Hur ska man få en elva månaders att förstå att det inte är bra att ta en näve grus och stoppa i munnen? Ja det åter står att se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Ja, hu! Grus är min värsta mardröm, jag har hittills lite kontroll på var Tova är när vi är ute - men sen när hon kan gå utomhus också känns det läskigare. Det finns så mycket en kan sätta i halsen ute :/

      Radera
  3. En fin vecka <3 Och så åt vi lunch på torsdagen, vilket jag tyckte var trevligt :) Apropå skinksås, både pastan och äggen blev kvar i all hast. Planerar leverans av dem under veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är sant! Minnet är bra men kort ;) yes, Två Snubbar levererade det i dag! :)

      Radera
  4. Mycket fin sammanfattning ♥

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).