onsdag 15 mars 2017

Vårlista.

vr3
vr4

Har våren börjat som du tänkt dig?
nja, inte precis. Vi började mars med att vara förkylda och sova som två saltade sillar (= inte bra, fråga mig inte om mina liknelser). Vädret har varit ungefär som jag tänkt mig, i alla fall!

Hur såg ditt liv ut förra våren?
jag var höggravid, trött och alldeles slut som person. Befann mig mest i vågrätt läge.

Hur hoppas du att våren blir i år?
varm, solig, färgglad och lätt. Ja, lätt.

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår?
det är väldigt svårt att säga. Nästa vår är Tova nästan två år och jag har aldrig haft en tvååring förut. Men jag hoppas den blir fin. Jag hoppas att vi bor på Stenudden och jag hoppas att vi kan börja dona med trädgårdsland och sådant.

Vad är ditt vårplagg nummer ett?
min tunna adidasjacka som jag ärvt av storebror någon gång under nittiotalet.

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?
inte alls. Gillar bara det jag gillar och det gillar jag hela tiden.

vr1
vr2

Har du några särskilda vårprojekt på g?
inte i år, förhoppningsvis kan vi sätta potatis i lådan på tomten i år, det är allt. Tänker att det blir lättare nästa år, men planer och projekt.

Vad önskar du dig i vår?
frihet och att det är roligt nästan hela tiden.

Föredrar du våren eller hösten?
våren, så klart.

Vem/vad är din vårförälskelse?
koltrasten. Får en säga så? Jag älskar att höra koltrasten sjunga under tidiga vårkvällar. Blir pirrig i magen och mjuk i knäna.

Tre saker som stoppar vårkänslorna?
förkylningar, slask och stress.

Har du redan några sommarplaner?
nej, försöker att leva lite mer i nuet just nu. Kan inte planera sådant som jag inte vet något om, liksom.

vr5

2 kommentarer:

  1. Du lyckas verkligen fånga våren på dina bilder! Och jag som fortfarande bara tycker att jag ser höst ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket! Ja, de här bilderna är nog helt ärligt från april 2013 ;) - det är faktiskt inte så mycket grönt ute än!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).