torsdag 9 mars 2017

Njuter av småbarnstiden.

det är något just nu, något i luften vid 04/05-tiden på morgonen. Barnet vaknar och skriker. Vägrar somna om. Det tar ett tag och sen somnar hon efter mycket stök och bök i sängen, jag lägger i öronpropparna och somnar om när jag lyckats slappna av i kroppen. Så vaknar hon igen vid 07:30 och skriker. Skriker och härjar och sparkar och slåss. Jag får huvudvärk. Vill sova lite till, men hon slutar inte. Hon vill inte somna om, men är egentligen för trött för att stiga upp. Hon skriker vid blöjbyte, vid frukost, när jag sätter ner henne på golvet. Allt är fel. Alla saker kastas på golvet och sedan är hon arg för att hon inte når dem. Hon kan bara vila en timme där hon annars vilar två eller två och en halv. Vill jag att hon sover längre måste jag lägga mig med henne. Hon vaknar och skriker och så håller det på. Glad och nöjd maximalt fem minuter i sträck och sen går nästa grej emot henne. Hon sätter sig ner, drar efter andan, det är tyst i tio sekunder och sen kommer vrålet.

det ringer i öronen hon är lagd för natten. Jag bakade en terapi-sockerkaka. Den blev fadd.

jag är så trött.

8 kommentarer:

  1. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag fattar hur en sån dag känns i kroppen och i skallen när dagen är slut :/ <33

    SvaraRadera
  2. Fina du. Hoppas att er helg blir lugn och skön och att du kan sova ut ordentligt. <3

    SvaraRadera
  3. Ja herregud, ikväll var det hysterisk gråtskrikpanik-mammafamppusitta-nattning som gällde. Tog tre timmar och sen satt jag gråtande i soffan ensam för att jag kände mig så trött och så dålig och skit. ATT det kan va tungt ibland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi hade en tvåtimmars läggning, så I feel you... Hoppas det vänder precis nu. Kram på dig <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).