onsdag 8 mars 2017

Några korta steg för mänskligheten.

toviståi

steg upp till cirka tjugo centimeter snö i morse. Hm. Ja. Det är ju ljust i alla fall, så det är ju alltid något. Tova och jag tog vara på snön medan den är här, och jag drog henne i pulkan ute på gården. Det tyckte hon var väldigt roligt, satt och pep förtjust och pratade på. Roligast var förstås när Elvis stod i spåret och nästan blev rammad, lite skadeglad får en ju vara.
Hela dagen i dag har hon övat på att stå på egen maskin, hon har gjort det ganska länge redan - stått några sekunder här och där - men i dag stod hon flera minuter och provade även att ta några steg själv! Hon gick helt själv mellan TV-möbeln och soffan! Det låter ju inte så långt, men har en aldrig gått helt själv (dessutom inte på eget initiativ) förut så är det väldigt långt!

i morgon blir hon elva månader, min stora lilla tjej!

4 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).