tisdag 7 mars 2017

Ännu en dag.

har väl mest blivit så att jag petat ner några rader här när dagen varit jobbig eller kvällen känns lång, men det kan ju vara roligt att höra om bra dagar också - framförallt kan det ju vara bra att lägga någon sådan till arkivet för senare nostalgiska stunder. Så. Ja. I dag har varit en bra dag, förutom att jag hade planerat ta en vagnpromenad och hänga tvätt utomhus och det var snöstorm, men annars! Vi har busat och donat och sett på serie och vilat och haft fruktstund i soffan (inte världens bästa idé i och med alla äppelbitar i fårfällen, men äh). I går verkade våren vara starkt intågande men i dag kom det, som sagt, snö igen. Väntat. Men ändå. Kom igen! Talgoxarna sjunger i alla fall om våren, så det är ju alltid något.

när Sami kom hem från jobbet hade han en bricka till Tovas matstol med sig, vi invigde den vid middagen och fröken verkar nöjd! Bra grej! Själv tänker jag att det blir lite lättare för mig att reda upp efter hennes måltider, eftersom att brickan går att ta loss och diska under kranen, ehe. Det är lite svårare att få ner köksbordet i vasken, liksom.

                                                                                                                                                                                                       

förresten, jag tycker det skulle vara roligt om du som läser kunde lämna en kommentar då och då, det har varit väldigt tyst här igen. Det är inte jättekul att blogga öppet när det känns som att jag är ensam här. Finns det något jag kan göra för att du ska vilja lämna en kommentar?

14 kommentarer:

  1. Jag är inne och läser din blogg varje kväll när jag precis har somnat Elton och ligger kvar för att försäkra mig om att han sover gott :) Det är så mysigt att få kika in här och se vad du har uppdaterat med men jag tycker att det är så trist att kommentera från telefonen :( Sitter vid datorn någon gång per vecka bara och försöker alltid skriva några rader då men jag ska försöka bli bättre på att göra det annars också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag förstår - jag kommenterar aldrig bloggar via mobilen för jag tycker det är så meckigt. Dessutom läser jag dem helst via datorn också. Det är jätteroligt när du väl kommenterar i alla fall :)

      Radera
  2. Haha äppelbitar överallt. Ja! Check! Typ varje dag, i princip i hela vårt hem.
    Jag brukar läsa ett par gånger i veckan och har följt dig sen du var i slutet på graviditeten. Tror vi födde våra på samma dag till och med! Visst var det nionde april? Hursom. Nära var det i alla fall. Så alltid kul att se vad du och Tova hittar på. Tråkigt som otroligt. Inte många andra med samma ton i skrivandet som du har så det känns liksom lite varmare att läsa det du skriver än många andra bloggar jag brukar läsa. Så egentligen är det inte vad du skriver om, utan mer hur. Ska försöka kommentera mer! Ha det fint! /H.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, hos oss med - men jag gömmer det lite från Sami ;) Åh, vad roligt! Jo, nionde april föddes hon, alldeles riktigt! Vad snällt sagt!

      tack så mycket för din kommentar - ha det fint du med! :)

      Radera
  3. Jag kikar in här men glömmer oftast att kommentera. Ska bättra mig, för jag vet ju själv hur trist det är att se i statistiken att folk nog läser det man skriver men kommentarsfältet ändå gapar tomt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen precis! Jag är själv inte superbra på att kommentera bloggarna jag följer, men försöker att bättra mig hela tiden. Tack för att du läser, Maria! :)

      Radera
  4. Jag har legat så himla mycket efter i mitt bloggläsande nu igen, men jag är häääär! <3

    SvaraRadera
  5. Hej Hanna, jag finns alltid här fastän det kanske är lite skralt med kommenterandet. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för att du läser, fina Sandra <3

      Radera
  6. Jag kommenterar sen när jag läser ikapp, och det är som jag sa tidigare ganska sällan numera :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, du är ursäktad eftersom jag vet att du inte läst bloggar på cirka en månad igen nu ;)

      Radera
    2. Nu är jag ikapp, och ska inte låta det gå en månad till nästa gång! ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).