fredag 3 mars 2017

And she says, "I like long walks and sci-fi movies".

tinyhole

fredag kväll och jag är ensam igen. Kunde varit början på en tårdrypande popsång, det är det dock inte. Det är livet. Det här livet. Har kokat vatten för ett tag sedan men inte kommit mig för att laga te. Vet inte hur sugen jag är på det? Har druckit Finrexin i dagarna tre och magen säger ifrån. "Aj", säger den. "Varför hatar du mig?". Ja, nä. Jag vill bara bli frisk. Sami är på bygget och barnet är lagt. Katterna sover, Molly i klösträdet, Elvis på Samis kontorsstol och Sid på skötbordet.

jag är trött på det här eviga trissandet (vet inte ens vad det svenska ordet för det är? Kaikandet? Skenandet? Äsch, jag ger upp) fram och tillbaka. Vill bara att allt ska vara klart så vi kan flytta. Vet att det inte är så länge kvar, men det känns som att det aldrig kommer bli färdigt. Vi kommer aldrig få flytta. Lite som första dagen efter att bebisen är beräknad efter en lång graviditet och så kommer den inte. Som att en ska vara gravid för evigt. Fast en liksom vet att det inte stämmer. Jaja.

ju mer jag tittar runt mig i huset vi bor nu, desto mer vill jag bort. Inte för att det är ett dåligt hus. Nej. Det är det inte. Utan för att det inte känns som hemma längre, jag har drömt om att flytta i flera år nu. Att flytta till mitt eget hus. Det börjar bli dags nu.

jag vill flytta hem.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att väntan börjar bli lång, men det är snartsnart! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. närmare nästan för varje dag <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).