torsdag 23 mars 2017

Aldrig får jag som jag vill.

har huvudvärk och behöver verkligen duscha. Scrollar runt på Internet och blir orimligt provocerad av ... allt. I princip. "Det går så bra nu", säger de och jag vill lägga krokben för dem så det slutar gå så bra. Lägg av, liksom. I min hjärna är sömnbristen total och jag glömmer bort allt möjligt vitalt. Tappar dagar och funderar mest på vad jag skulle ha för namn på sociala medier om jag hette Peter. Hänger med i de första delarna av ett samtal men tappar tråden och börjar fundera på fjärilar istället. Så slut. Jag är så slut just nu. Vill bara befinna mig vågrätt, nerbäddad med kopiösa mängder choklad och Netflix. Och kanske lite kaffe då och då. Absolut ingen som skriker mig i örat eller hänger i knävecket eller försöker ta över min säng på nätterna. Ingen som vill prata vuxenheter och planera framtid. Vill bara vara själv. Lite. Själv och dum i min egen ensamhet. I tysthet. Pust.

nä, om jag skulle ta den där duschen nu då.

8 kommentarer:

  1. det enda som tröstat mig när det varit jobbigt ibland är att "det är en fas". kram Hanna <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får till lite vila i dagarna. Kram <3

    SvaraRadera
  3. Den där känslan av att behöva vara ifred har jag också just nu. Skulle vara så välbehövligt att få sitta ifred i soffan och titta på vad JAG vill! ♥

    SvaraRadera
  4. Alltså jag känner igen mig såååå mycket.
    Kämpa! Det blir bättre. Inte nu och kanske inte i morgon. Men så småningom

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).