söndag 5 februari 2017

Vecka fem.

v51

❖ mamma fyllde år på måndagen och passade Tova medan jag var till naprapaten
❖ kände mig som en ny person när jag kom ut från behandlingen

v52

❖ det blev februari mitt i veckan
❖ gick på fyra promenader

v54

❖ fick blåsor och skavsår på fötterna
❖ lyssnade på förlossningspodden cirka alla dagar
❖  ... vilket gjorde mig sjukligt sugen på förlossning, även om min senaste var ganska skit (Sami sa nej)

v53

❖ fredagsmiddag hos Samis föräldrar
❖ Sami sov på bygget mellan fredag och lördag

v55

❖ Bussödag på lördagen
❖ simmade med Anna på söndagen
❖ Samis bror kom över på kaffe

v56

februari började riktigt bra, förutom mina skavsår - men eftersom skavsårsplåster är uppfunna så spelar ju inte det så stor roll! Naprapatbesöket i början av veckan fick verkligen önskad effekt i min ömma kropp, jag kan gå flera kilometer utan att ryggen börjar värka, så Tovas förmiddagslurar kommer nu att tas i vagnen. De nya skorna stöder foten på ett helt annat sätt än mina gamla och det känns lite som jag tänker mig att det känns att gå på moln! Anna och jag har bestämt oss för att åka och simma varje söndag från och med denna, och det känns superkul!
Nästa vecka är Sami ledig och bygger, jag ska till naprapaten igen, vi har rådgivningsbesök för lilla Fröken och så ska jag på massage. På fredag fyller både Samis och min bror år och på söndag är det simning igen. Känner mig så pepp just nu!

hittills har ingen sagt något om mitt önskeinlägg och det känns ju himla tråkigt. Kom igen, ös på med förslag till rubriker eller vad som helst! Jag vill så gärna komma igång mer igen!

6 kommentarer:

  1. Känner mig själv rätt tom på idéer just nu :( Men är supernyfiken på ert hus! Kan du inte skriva mer om det och visa bilder från processen osv? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad tråkigt :( jag skrev bara för ett litet tag sedan om huset (länk till inlägget), det har inte hänt supermycket sedan dess. Eller tänkte du på något annat sätt? :)

      Radera
    2. Men åh, har helt missat det inlägget. Vilken guldgruva! Ska fundera på om jag kommer på något annat som kan vara kul att skriva om <3 men just nu är jag ärligt talat mest intresserad av vad Tova äter om jag DNA vara helt ärlig :p sååå mycket tid går åt till att grubbla kring mat här hemma just nu.

      Radera
    3. haha, ja, alltså. Vad äter Tova? Det är aldrig helt säkert, hon är oftast superkrånglig att få i mat. Så ja, jag grubblar en del jag med ;)

      Radera
  2. Jag har några som jag inte vet om du skrivit om tidigare. Länka gärna annars!
    Vad är ditt bästa tips till dig själv inför nästa förlossning? (du hintade om att du var sugen på förlossning så jag antar att ni vill ha fler barn.. eller? haha det kanske får va en egen fråga :)).
    Hur tänker du kring förskola för Tova - hur går dina känslor inför det?
    Din och Samis relation efter Tova?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har jag faktiskt inte skrivit om! Tack för jättebra tips, ska försöka få ihop inlägg om alla! :)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).