torsdag 9 februari 2017

Torsdagsreflektioner.

v1
v2
11052016.

under slutet av förra året bestämde jag mig att jag skulle må bättre nästa år. Januari gick inte riktigt enligt planerna då jag i snitt fick sova fyra timmar per natt och det kan jag inte fungera på. Kan någon? Nu har inte ens andra veckan av februari gått förbi och jag mår bättre. Redan. Vet inte hur mycket ljuset spelar in, men varenda solstrimma gör mig lite lite lyckligare i själen. Jag har tagit tag i att fixa ryggen och gett mig tusan på att gå på fyra längre promenader per vecka och så simmar jag med Anna på söndagar. Att röra på mig, att andas frisk utomhusluft, det påverkar mitt humör positivt. Så klart.

jag längtar efter våren, efter ännu fler soliga dagar och att vara utomhus och leka med Tova. Att titta på blommor som kommit upp, björklöv som slår ut och lyssna på fåglarna. På vår promenad i dag sjöng talgoxarna om våren så högt att jag hörde det genom podden jag lyssnade på. Det var soligt och frost i gräset. Så fint. Jag har dock ingen brådska, det har ju inte ens varit vinter ordentligt än. Det hinner bli vår sedan. Jag måste få leva i nuet också. Jag tror också att det jag längtar mest efter är att lägga det här jobbiga året bakom oss.

2 kommentarer:

  1. Jag känner att jag är ganska nöjd med att ha vårvinter med soliga dagar som det är nu faktiskt, känner inte att jag behöver ha vårvår riktigt ännu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag skulle gärna ha lite mera vinter först!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).