tisdag 7 februari 2017

Som tre dagar i en.

forestandice

den här dagen känns som flera kortare dagar, nästan lite jobbigt när det blir så och jag går och tänker att äntligen är det lördag - så är det bara tisdag. Snopet. Nåja. Vi började hur som helst dagen med rådgivningsbesök för Tova. Första gången hon fick sitta på vågen, för fötterna tar i bänken om hon ligger ner på den. Så lång har hon blivit (delar med mig av mått och sådant i kommande tiomånadersinlägg)! Hon charmade sköterskan med både prat och bus, oftast är hon på sitt allra sötaste humör när vi är hemifrån vilket ibland är lite missvisande. Eh. Nå, nu har vi faktiskt haft en rätt trevlig period. Peppar, peppar. Håller tummarna för att det är lugnt ett tag framöver nu.

när vi kom hem från besöket var det dags för lunch och efter det åkte jag till stan för att gå på massage. Fick ett presentkort för det i julklapp och det var dags att använda det! Var lite skeptisk till att börja med, tänkte att de kanske bara hade "skön" massage där och det är jag inte intresserad av. Är av den inställningen att det måste göra lite ont för att göra någon nytta. Kan vara fel inställning, det säger jag inte, jag säger bara att sådan är jag. Som tur var det tidvis lite smärtsamt, så jag dömer det som bra. Massagen tog tjugofem minuter och det kändes väldigt kort, vilket också är ett bra betyg. Hade det varit dåligt så hade det troligen känts som att det tog en timme.

så kom jag hem igen och vi åt fastlagsbullar jag köpt i stan och sedan åkte Sami iväg på sitt ärende och jag satt kvar i soffan och tittade på The Good Wife medan Tova sov. Efter ett tag återvände Sami och vi gick ut på en promenad med Tova i vagnen, för vädret var för fint för att inte tas vara på. Då vi kom hem var det dags för Tova att äta middag och för mig att rusta ihop vår mat. Så åt vi, plockade upp lite (blir en del sådant med det lilla ovädret som drar fram dagarna i ända), planterade om växter och umgicks med katterna. Innan jag började natta Tova åkte Sami ut till bygget för att sova där och möta rörmokaren i morgon. Så nu är jag ensam. Igen.

puh. Ja, jag vet att jag bara babblar. Allt jag gör nu för tiden. Det är så skönt att bara ventilera ibland, inte tänka på hur intressant och roligt allting ska vara för att någon ska vilja lyssna. Jag kör på, bara. Jaja. Nu är allt som finns kvar att rapportera om att jag matat katterna och snart ska gå och lägga mig, så det kanske är dags att lägga locket på babbelburken.

g'natt.

6 kommentarer:

  1. gillar babbelinlägg, har funderat på vad för inlägg du kan göra osv osv men såna här lite spontana vardagsfunderingar tycker jag är gött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. får försöka få till fler sådana då! Det är dock cirka aldrig någon som varken klickar i gilla/ogilla eller kommenterar sådana här inlägg :/

      Radera
  2. De där små kan veerkligen oreda! När Elma blir trött så ser man verkligen på henne att hon oredar bara för att jäklas. Hon tittar nämligen på en och sen river hon ut ALLA leksaker! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes, vi har en exakt sådan här hemma ibland också ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).