fredag 10 februari 2017

Några nya grejer.

mjap

några saker som jag inte nämnde i tiomånadersinlägget var att Tova nuförtiden kan härma "ahhh"-ljudet en gör ibland när en dricker något. Hon liksom väntar efter att en har druckit och fyller i "ahhh", nu har hon också börjat göra detta när hon själv dricker ur pipmuggen, så gulligt! I förrgår lärde hon sig vinka och gör nu detta ungefär hela tiden, helst till katterna och sin egen spegelbild. I dag stod hon första gången utan stöd och gick även två steg på egen maskin! Vi trodde att det var i misstag, men på kvällen klättrade hon upp mot mig och släppte taget med flit, så det kan mycket väl ha varit med flit. Det är så konstigt, jag har länge sett fram emot att hon ska stå och gå själv, men när hon väl gör det så känner jag att "nej, så där kan du inte göra!". Så underligt. Hoppas att hon vågar prova att både stå och gå längre stunder snart!

utöver detta kan hon göra pussljud, hosta på kommando och härmar gärna djupa suckar. Jag har blivit medveten om hur ofta jag suckar om dagarna, kan jag säga. Direkt efter att jag har suckat kommer det en djup suck från barnet. Lilla härmapa!

4 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).