tisdag 28 februari 2017

Morgonlistan.

1e

När går du upp?
senast 08:45, vi har sedan ett tag tillbaka kört med ett väckningslarm 08:30 så inte inte dagarna blir hur som helst. Tova vaknar ibland runt 08 och då brukar vi stiga upp kort därefter, för hennes morgonhumör ihop med otåligheten är ingenting att hurra för.

Vad är det första du gör varje morgon?
tar upp Tova, går till köket och lägger igång vattnet på kokning. Sedan går vi till badrummet och jag byter Tovas blöja och gör mina egna morgonbestyr därefter.

Är frukost viktig?
jao, det är den väl. Jag är noga med att Tova äter ordentligt med frukost och kompletterar med lite yoghurt mellan frukost och lunch om hon krånglar med frukosten.

2e

Vad äter du till frukost?
en skål yoghurt och en kopp kaffe. Jag är eh, ingen morgonmänniska. Är förstås ganska dålig på lunch också.

Är du morgontrött?
njaeoh - inte egentligen. Alltså, jag kan vara trött på morgonen, men jag är ingen snoozare. Snoozar aldrig. Det är aldrig värt. Är jag vaken och ska stiga upp så stiger jag upp, helt enkelt.

Vad har du för alarm?
en klassisk analog alarmklocka från väldigt tidigt tvåtusental (eller sent nittiotal, är inte riktigt hundra). Detta för att jag inte har med mig telefonen till sovrummet. Litar inte på att telefonen inte väcker bebis i onödan.

3e

Hur ser en perfekt morgon ut?
alla är lediga, Tova har sovit hela natten och vaknar först när klockan ringer 08:30 och är på bra humör. Vi äter frukost ihop och kan sitta länge och prata och busa och jag får gå på toaletten ifred. Hade jag fått frågan för något år sedan hade jag fnyst åt denna "perfekta morgon".

Vad är det bästa med morgonen?
att natten är slut om jag har sovit dåligt. Annars är jag inte riktigt säker.

Hur går du klädd på morgonen?
sovkläder, typ pyjamas och yllesockor. ... går dock ofta fortfarande klädd så när det blir kväll. Livet, va.


lista via Lovisa. Bilderna är från 2009.

2 kommentarer:

  1. Jag går också klädd i pyjamas hela dagar emellanåt, främst på helgen då såklart. Älskar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är som att en aldrig blir stressad att "få något gjort" om en bara stannar i pyjamasen!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).