måndag 20 februari 2017

Hanna + Sami (+ Tova).

2010ånu

så - hur är min och Samis relation efter att Tova föddes?

jag har diskuterat det här med Sami och vi kommer liksom inte fram till att vår relation skulle ha förändrats något. Vi har lite mindre tid att dega i soffan ihop, men ändå en del tid för bara oss när Tova sover för natten. Just nu har vi förstås ändå väldigt lite kvalitetstid ihop, för bygget kallar alla lediga timmar och jag och Tova blir mest hemma, för vi kan inte släppa en rojvig tiomånaders lös i spånet. För att svara på frågan så tror jag inte att den är så förändrat. Klart det kommer perioder där vi sover sämre och sömnbrist gör ju inte direkt någon till världens mest pedagogiska person, men vi vet var vi har varandra och känslorna har inte förändrats. Vi har bara ytterligare en person i vår familj, liksom.

ånu

fick också frågan hur jag tänker med dagis/förskola för Tova, och om det kan jag bara säga att jag har lyxen att få vara hemma med henne, åtminstone tills hon fyller tre. Jag är hemvårdsledig med henne och får en liten (ja, stor är den inte) peng för det. Jag vet inte hur det fungerar på något annat ställe, men så här är det i alla fall där jag bor (på Åland).

ånu2

2 kommentarer:

  1. Vad söta ni är! Ja jag kom på efter att jag skrivit frågan att ni nog varit tillsammans ett bra tag! Eller har jag hittar på det? Haha. Ni verkar i alla fall ha en trygg relation så det kanske gör att det inte händer så mycket när man blir en till :).

    Och jag har jättedålig koll på Åland. Är från Stockholm så för mig lät det intressant med hemvårdsledigt! Är det standard med tre år eller varierar det? Här är nog de flesta hemma runt 1,5 år (vissa så klart kortare eller längre).

    SvaraRadera
    Svar
    1. men tack! :* jo, i maj har vi varit tillsammans i åtta år :) jo, det kan vara så, jag vet ju inte om något annat ;)

      jag vet inte, en kan bara beviljas stödet upp till att barnet fyller tre år, jag har inget jobb att gå tillbaka till så i nuläget siktar vi på tre år som hemvårdsledig ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).