fredag 3 februari 2017

Everyone is, everything is broken.

watd

jag knarkar förlossningspodden och tar promenader i nya skor som förstås skonar mina höfter och knän, men ger mig skavsår efter skavsår på fötterna. Ger mig tusan på att härda ut men är barnsligt rädd för kallbrand mitt i allt av någon orsak. Har kanske kommit på att jag inte är odödlig. Kanske. Promenaderna tar en timme och Tova sover som vanligt prick en halvtimme. Hon blir uttråkad på vägen hem, men det går att underhålla henne genom att få henne att ruska på huvudet och smacka med munnen. Hon äter sin lunch med händerna och jag dricker vatten och blir frusen. Varje dag.

i dag är jag ensam, Sami åkte ut till bygget nu i kväll för att kunna pyssla lite redan nu och sedan få fler timmar att bygga i morgon. Tova är nattad och har sovit snart en timme. Jag har matat katterna och misslyckats med att tända en brasa, vet inte om jag orkar engagera mig i att få igång den. Tömmer kamerans minneskort på bilder och äter fil med kanel.

5 kommentarer:

  1. Det där med skavsår är ingen höjdare :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä-ä! Fy! Så tråkigt och onödigt :(

      Radera
    2. Ja, det är därför jag aldrig köper nya skor. Visserligen får jag fortfarande skavsår av de skor jag haft sen 2014 :O

      Radera
  2. Vilken fin ögonblicksbild av ditt liv, smärtsam och vemodig men likväl fin. Hoppas den kan bli ett minne snart och att värk och skavsår går över när ni möts av nya utmaningar <3

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).