söndag 19 februari 2017

En solig söndag.

s1
s2
s3

när jag kom hem från simningen med Anna i morse, åt vi lunch och for sedan ut och gjorde ärenden (= veckohandlade). Hemma igen tinade vi en bit av min enorma bullängd jag råkade baka förra söndagen och drack kaffe. Tova åt yoghurt och kex och jag googlade fram sockerfria recept till ettårsdagen om en och en halv liten månad. Helknasigt hur fort tiden går, alltså! Precis just lärde hon sig le och nu kan hon stå helt själv och fyller snart år. Så underligt.

efter kaffet gick jag på en promenad med kameran, utan vare sig vagn eller bebis!

s4
s6
s5
hittade en socka vi tydligen tappat under en promenad. Tack, snälla människa som hittat den och hängt den på en plogpinne!
s7
s8
på tillbakavägen gick jag mellan åkrarna.
s9
såg ut så här mot en röd vägg.
s10
s12
s13
s11
s14

nu är det snart dags att sätta igång med matlageriet, bara Tova har vaknat från sin tupplur. Nog rullar det på, det här livet.

2 kommentarer:

  1. Elma fyllde just ett, och om tre månader fyller hon två!? Handbroms, tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag insåg det i går att - hallå - jag tittar på en snart-tvååring! I min hjärna är liksom Tova ikapp när hon har fyllt ett, haha ;D

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).