söndag 15 januari 2017

Vecka två.

v21

♦ hoppade vidare från föräldraledighet till hemvårdsledighet
♦ natten mellan onsdag och torsdag var kaos
♦ hade världens sämsta dag på torsdagen

v25

♦ hyresbostadens luftvärmepump installerades = inte längre 17 grader i köket
♦ fick tummen ur och ansökte om personförsäkring = nu är jag väl vuxen, va?
♦ vi la om veckan så jag får egentid en av sju dagar

v22
v23

♦ gick 7 kilometer med en lättväckt bebis i vagnen
♦ fick en massiv blåsa på hälsenan och värk i höften av promenaden
♦ var på fredagsmiddag hos Samis föräldrar, alltid lika fint att avrunda vardagsveckan med

V24
v26

♦ umgicks lite med min familj under lördagen medan Sami byggde
♦ spishällen i köket sattes på plats
♦ köpte vinterhalare till Tova på köp- och säljsidan

v27
v28

♦ bjöd in oss själva på kaffe till Samis bror på söndagen
♦ gick på en timmes promenad helt planlöst i staden

ja, sammanfattningsvis har det här mestadels varit en himla skitvecka. En sådan här vecka där allting känns bakvänt och ingenting fungerar som det ska. Ungen har vrålat och jag har gråtit av hopplöshet, för det går ju aldrig över. Men jag vet att det går över. Någon gång. Kanske inte den här månaden och kanske inte nästa, men det kommer gå över. Har sommaren som målbild just nu. Kanske det är bättre då, kanske det är lättare då. Just nu märker jag verkligen att jag delar vardag med en HNB. Sami har kommit hem efter jobbet alla dagar den här veckan, och jag är så glad att vi kan göra så. Jag orkar inte annars. Det betyder ju dock att det stått stilla på bygget en del under veckan, men det är sådant vi får ta just nu.

en ö i oceanen (är detta ett uttryck? Hittade jag på det nu? Nåja) har i alla fall varit söndagen som vi har haft för familjen. Det har varit alldeles för lite sådant på senaste tiden. Visst, vi vill ju få huset klart. Men samtidigt måste vi ju jobba på alla möjliga förhållanden. De e inga barra å barra, på ren åländska.

6 kommentarer:

  1. Det blir bättre, när de är 15 typ ;) Nejmen, jag skulle gärna stanna Elmas ålder typ nu när hon inte ännu hunnit in i den massiva trotsperioden utan mest bara är gullig och snäll ♥ Elma borde förövrigt komma och hälsa på Tojte nån dag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. om jag ska behöva vänta tills hon är 15 får hon inga syskon. Min verkar ha fötts i en massiv trotsperiod och hon verkar inte vara på väg därifrån anytime soon... Ja, det tycker jag! Vi kan behöva lite avbrott i vardagen! ♥

      Radera
    2. Nu jobbar jag ju på fredag men vi kan komma på söndag, fast då kanske du har egentid? :)

      Radera
    3. det går säkert bra på söndag, det betyder mest att Sami också är hemma :)

      Radera
  2. De allra flesta mammor VILL vara hemma och de
    bestämmer först ur sitt eget intresse och sen får
    mannen ta det som blir kvar. Det är KVINNAN
    som är problemet och som skall påverkas och
    inte se mannen som problemet. Det kom redan
    regeringens utredare fram till 2006, vilket var
    Karl-Petter Thorwaldsson. Thorwaldsson utredde
    på Perssons uppdrag föräldraförsäkringen och är
    nu LO:s ordförande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ser inte var jag har sett mannen som ett problem? Problemet är väl att det är för få timmar på ett dygn och för få dagar på en vecka? Jag är dessutom inte "de allra flesta mammor" och du vet inte ett dyft om mig.

      dessutom låter din fakta som något som rör Sverige. Jag bor i Finland. Knappt det. Jag bor på en autonom ö som hör till Finland.

      men tack för din ovärderliga input.

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).