söndag 22 januari 2017

Vecka tre.

v31

♦ måndagen den sextonde var tydligen mitt svar på fredagen den trettonde
♦ spenderade veckan med en sovvägrande bebis
♦ ... men hade faktiskt en del väldigt roliga dagar också

v32
v34

♦ bakade en ny sorts mockarutor, men den gick inte att fotografera med telefonen
♦ åt årets första fastlagsbulle
♦ fredagsmiddag med Samis föräldrar + bror

v33
v35

♦ på lördagen blev köket nästan klart i huset
♦ promenerade över Bussö och Ängö i solen med Tova i vagnen
♦ Sami åkte iväg på arbetsresa på söndagen och kommer inte hem förrän in på nästa vecka

börjar fundera om det faktiskt är värt för mig som "hemmamamma" att sammanfatta veckorna. Det är väldigt mycket ett och samma och allt går på bebis villkor, vissa dagar är så kämpiga att det inte finns något tillfälle att ta en bild och vissa dagar springer förbi utan att en hinner med. Hoppas att dagarna och nätterna nu när Sami är borta går bra. Hoppas de är av den snabbare sorten. Jag har lagt Tova för en halvtimme sen (betyder ingenting, hon kommer troligen vakna minst en eller två gånger innan jag ska gå och lägga mig...) och känner mig tom. Är så dålig på att vara ensam. Blir bara ledsen och deppig.

vad tycker du om mina veckorsammanfattningar? Ska jag fortsätta med dem eller inte?

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att de är roliga att läsa men det ska ju såklart vara värt för dig att göra dem om du ska fortsätta :) Kanske kan de ändå reda ut lite av vad som är Hanna i den här bebisdimman?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag fortsätter nog ett tag så får jag se hur det känns. Kul att du gillar dem!

      Radera
  2. Jag tycker du ska fortsätta, för jag gillar dem :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad bra! Jag fortsätter ett tag i alla fall ;)

      Radera
  3. Jag gillar dina vardagskoder och -reflektioner, så veckosammanfattningar är en hit tycker jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mycket! Försöker fortsätta ett tag då ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).