söndag 29 januari 2017

Vecka fyra.

4a

⎊ var ensam hemma med Tova måndag, tisdag och onsdag
⎊ måndagen spenderades i mina gamla hoodz hos Tovas gammelfarmor och -farfar
⎊ tisdagen var vi endast hemma och hade en väldigt gnällig dag

4b
4c

⎊ på onsdagen kom Emil över en sväng så jag fick duscha och ha välbehövliga vuxna konversationer
⎊ Sami kom hem på onsdag kväll och en sten föll från mina axlar
⎊ Åsa kom på besök efter jobbet och hade med sig glass

4d
4e

⎊ på fredagen var vi på middag hos Samis föräldrar
⎊ jag sov tre timmar mellan fredag och lördag på grund av värkande kropp och hjärna på högvarv
⎊ lördag = Bussödag

4f

⎊ hade en hemmasöndag med veckohandling och besök till Maxinge
⎊ lagade paj till veckans lunchlådor

sammanfattningsvis har denna vecka känts både oändligt lång och superkort, konstigt nog. Först kändes den lång för att jag väntade hem Sami. Sen kändes den kort för vi hade program de flesta dagarna och efter det blev den lång igen, för jag delar in den i Före Samis Hemkomst och Efter Samis Hemkomst - vilket känns som två olika veckor. Tovas alla tänder verkar vara på väg upp, det kliar i munnen på henne precis hela tiden och hon är så gnällig och ledsen. Bara nöjd om en har henne i famnen och går runt med henne, puh. Tur att jag börjat ta tag i att fixa min rygg, för detta tar på!

4 kommentarer:

  1. Paj som lunchlåda, ååååh så gott! Och hoppas värken i kroppen försvinner så du får en fin vecka nu <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! Dessutom billigare att laga hemma istället för att köpa paj till lunch senare ;) haha, jag tror förstås att den blir värre först, men förhoppningsvis ger den med sig inom kort. Tack! <3

      Radera
  2. Paj lät verkligen gott! Haha och det här med att få duscha när en är själv hemma. För några månader sedan var det busenkelt, då satte jag ju bara Elton i babysittern men nu går det inte lika smidigt längre med tanke på att han aldrig är kvar på det ställe han lämnades på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. så enkelt att laga också! Haha, jag har lyckats duscha en endaste gång när jag varit ensam hemma med Tova, på den gamla goda tiden då hon sov från läggning till väckning. Annars hade hon mest suttit utanför duschen och vrålat eller inne i duschen och bara velat vara i famnen - det där med att sätta henne i babysitter och göra annat, det har aldrig funkat ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).