söndag 8 januari 2017

Vecka ett.

i och med det nya året, tänkte jag införa en ny grej på bloggen - nämligen veckosammanfattningar! Listan jag tänkt använda har jag stulit från Ellen (= bloggtips!). Får se om jag lyckas få till sammanfattningar för årets alla veckor, men så länge jag orkar och har tid så känns det som en rolig grej att göra. Hoppas du också tycker det!

raefvi

Något jag gjorde den här veckan som var planerat:
hade en barnfri tisdag och strosade runt på stan och gjorde ärenden i lugn och ro. Var inte det minsta stressad, vilket är ovanligt. Hade Sami att fotografera mig och Tova ihop. Drog Tova i pulka på tomten och åkte ut till Bussö på söndagen. Lagade Tova-anpassad mat att frysa in så jag inte behöver fundera på vad ungen ska äta på dagarna.

buz1

och som inte var planerat:
hittade en klänning och ett par gubbyxor på Emmaus, som jag tog mig tid att prova och sedan köpte. Hittade lite inspiration och ritade en skeptisk räv och sedan även en ungefär lika skeptisk kanin. Försökte få Tova och mig att hålla värmen trots att veden var slut hemma, som tur var kom mamma och pappa med lite nödved! Skottade hela uppfarten och ... tyckte det var roligt. Vem är jag?

och något nytt jag gjorde:
ja, måste ju vara att jag var på egen hand i stan utan att stressa mig svettig, som alla andra gånger.

sofvineji

Ett tips från veckan:
att passa på att ha barnvakt (om det passar för barnvakten, alltså) även om en inte egentligen har något akut att ta hand om. Så skönt att bara kunna tänka på sig själv några timmar. Dessutom är det ju bra för barnet att göra något annat än vad hen alltid annars gör också!

Veckans upptäckt:
att jag faktiskt mår bra av att endast vara i mitt eget sällskap också. Jag kan göra saker själv. Jag klarar det!

söd1

Godaste maten jag ätit:
ptja, vi lagade pizza till middag i tisdags, så jag får väl säga den då!

Veckans film, serie eller musik:
första avsnittet på fjärde säsongen av Sherlock! Annars ser vi på tolfte säsongen Supernatural.

Veckans självis:

självi2

Veckans känsla:
trötthet. Känns som att jag aldrig hinner ikapp minustimmarna på mitt sömnkonto.

En klädsel från veckan:

klädi

Veckans betyg:
2/5 → årets första vecka var tung och mentalt jobbig av någon anledning. Vi har haft några gnälliga dagar och dåliga nätter, men samtidigt har vi ju också haft en hel del roligt, jag och Tova. Sami har varit hemma rätt mycket ändå och livet känns alltid lite lättare då. Hoppas den här rastlösheten jag känt försvinner under nästa vecka.

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).