onsdag 18 januari 2017

Utvecklingssteg sju och sådant.

hade en lugnare dag i går, även om Tova bara vilade sammanlagt en timme under dagen och förvandlades till ett övertrött gnälltroll mot kvällen. Det kan jag hantera. Konstant gnäll och skrik i tolv timmar är ... lite svårare att ta. Nåja. Kikade i mina appar om bebisar i telefonen i går och förstod då att vi nog gått in i nästa utvecklingssteg. Yay. Kom hon någonsin ur det förra? Jaja. Det som finns att vänta nu är sämre aptit, humörsvängningar, sömnsvårigheter och en del trots. Ja. Så. Att. Det låter ju lite väl bekant. Dessutom såg jag att tand nummer fem har tryckt fram sig genom tandköttet och att sexan ligger precis där och väntar. Dumkrångel med liten person.

i dag har hittills varit lite som gårdagen, möjligen lite gnälligare men hon har varit tröttare också. Vet dock inte varför, för vad jag vet vaknade hon bara en gång i natt och då var klockan 05:55, jag plockade upp henne på min arm och hon sov vidare så jag måste väcka henne efter att morgonalarmet hade ringt. Tröttknorken. Håller tummarna för att hon vilar lite längre än en halvtimme nu, gärna cirka två timmar, om jag nu får beställa.

Sami kommer att vara på arbetsresa under nästa vecka och jag är lite nervös över hur det ska gå. Har dock försökt planera in lite saker som får dagarna att gå fortare. Håhå. Trodde de här dåliga dagarna skulle varit över nu, men jag får bita ihop lite till. Nåja. Det ska väl gå bra, för jag är ju ensam hemma med henne från morgon till nattning två-tre gånger i veckan ändå. Just nu sover Sami i ett annat rum också, så han inte a) stör oss och b) försover sig till jobbet ännu en gång den här månaden. Så jag har ju alla nätter själv också. Ja. Så. Ja.

det ordnar sig.

rom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).