onsdag 4 januari 2017

Småbarnsförälderns logg: 04012017.

först går nätterna bättre och bättre, sedan kommer ett stort bakslag och allt jag vill göra är att gråta. Jag gör förstås det också, men jag dricker även kopiösa mängder kaffe och bemästrar konsten att låtsas som ingenting för Minis skull. I natt var Tova vaken mellan cirka 02 och 04. Hon bökade och vred och vände och så fort hon höll på att somna, började hon om. Jag lyckades sova kanske tre timmar om en räknar ihop några minuter här och en halvtimme där. Så trött. Yr i huvudet och allmänt förvirrad. Nåja. Håller tummarna för bättre tider i natt.

jag spelar helt enligt hennes regler i dag. Hon äter maten själv med händerna (nåja, hälften är väl på golvet), dricker själv ur pipmuggen, slänger kex på golvet och plockar upp dem senare, röjer och rojvar och sover när hon börjar bli supergnällig. Hittills har vi inte råkat ut för avgrundsvrålet, men dagen är förstås ung. Jag är för trött för att hålla på rutiner i dag. Det blir som det blir. Sami skulle egentligen åkt till bygget efter jobbet i dag, men han kommer hem istället. Det blir nog bra.

mjöp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).