tisdag 10 januari 2017

Nytt kapitel: Hemvårdsledig.

ä1
ä2
07012017.

ja, i går var sista dagen på min föräldraledighet, den som tog vid efter moderskapsledigheten (som jag gick på den tjugonionde februari förra året, tiden bara försvinner!). I dag är första dagen jag är hemvårdsledig med Tova, kan för mitt liv inte tänka mig att sätta henne på dagis än. Hon är ju så liten! Himla tur att jag inte måste.

ändå.

även om den här dagen har varit lång, eftersom Fröken vägrat vila ordentligt på dagen. Wäh. En tycker det går bättre och bättre och sen - POFF - kommer världens sämsta dag. Nåja. När hon varit lite piggare har hon i alla fall varit i full gång och både köket och vardagsrummet är kaos. Förstår inte hur hon kan stöka så mycket? Hon har ju inte ens så mycket leksaker? Hon drar runt med precis allt och hämtar saker från ena rummet och lämnar i andra och plockar ur lådor och drar runt med mattor och stolar. Överallt. På samma gång. Trots att hon har varit grinig och helst bara blivit buren större delen av dagen, fick jag i alla fall tre spontana öppen-mun-pussar. Det händer inte ofta!

annars då? Mja, jag åt chips till lunch under halvtimmen barnet vilade (...) och känner mig rätt slut i luvan.
Nåja.
I morgon är en ny dag.

2 kommentarer:

  1. Jag är så oerhört tacksam att jag fick vara hemma med Elma på vårdledigt de där månaderna mellan februari och augusti. Usch och fy att ha behövt sätta henne på dagis redan efter föräldraledigheten, tyckte ju hon var i minsta lagen ännu i augusti, men det har ju funkat fint trots det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag förstår inte hur det är tänkt? Hon kan ju inte ens kommunicera "på riktigt" så att någon annan än jag förstår henne ännu? Hon kan inte gå? Skulle kännas väldigt fel att lämna bort henne hela dagarna redan!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).