måndag 16 januari 2017

Måndagen den sextonde.

.. är förbanna värre än någon trettonde fredag någonsin kunnat vara. Det är bråk och gnäll och skrik och gråt som står på agendan i dag. Kul. Barnet vägrar all mat och tycker själv att hon kan leva på några bitar vitt bröd. Spottar ut allt annat och kastar det på golvet. Jag hade för en gångs skull en smoothie som jag skulle dricka till lunch väntande i kylskåpet - ställde den på köksbordet och vände ryggen till tre sekunder och så låg allt på bordet. Barnet har tydligen satsat på att få armlängden att öka över natten. Kul. Liv. Väldigt kul liv. I dag är en sådan där dag som jag skulle lämna in min avskedsansökan om jag kunde. Kan detta bara vända snart? Jag vill också få tycka det är roligt att vara hemma med mitt barn. Jag vill också få mysa och leka och gosa. Inte bara ta hand om utbrott efter utbrott.

5 kommentarer:

  1. Hej! Försökte hitta din mailadress, utan vidare framgång :)
    Det är gällande ett samarbete med dig och din blogg.
    Maila gärna mig: joanna@rabble.se , MVH Joanna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej, min adress står längst ner på sidan och även på om mig-sidan, men som jag skrivit där så vill jag inte bli kontaktad i syfte av reklam.

      ha en bra dag! :)

      Radera
  2. Usch och fy. Inte kul. Det positiva jag kan komma med att när det gäller barn så går ALLT i faser. Så även om det känns så nu så kommer det inte vara så där för alltid. Men det är svårt att tänka så när det känns som att allt går åt helvete. Heja dig!

    SvaraRadera
  3. Förresten. Det finns en bok som heter "växa och upptäcka världen" där det står bra om bebisars utveckling. Jag tycker det är tröstande att läsa den när det känns motigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo, jag försöker också tänka att allt är faser, men det är sååå svårt ibland att hålla ihop det. Jag har hört om boken förut och funderade faktiskt i går på om det skulle vara värt att införskaffa den - jag tror faktiskt jag måste det! Tack <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).