fredag 20 januari 2017

En bebis på speed.

pez

alltså. Vet inte ens vad som hände i dag. Först sov Tova från 21:45 i går (läggningen började dock redan 20:30 som vanligt...) till någon gång vid 06:40 i morse - då jag är rätt säker på att jag snarkade så hon vaknade, för i min äckliga dröm hade jag någon slags andningssvårigheter, det blev liksom ett skorrande ljud varje gång jag andades in. Eh. Då var det dock bara att plocka upp henne på armen och och hon sov vidare till 08:15. Då steg vi upp, utsövda och sprudlande! Eh. Nej. Jag kände mig bulldozrad, för jag är inte van att få sova mer än cirka fyra timmar i sträck. Tova började gnälla redan vid 10, men jag höll henne underhållen och vaken till 11:15 ungefär, då vi gick och la oss.
Egentligen skulle vi sova en halvtimme, men jag vaknade efter en timme och väckte Tova. Efter det har hon endast vilat sammanlagt 10 minuter i bilen fram och tillbaka till Samis föräldrar. Och hon vrålar inte? Jag förstår ingenting. Nu vid läggning ville hon inte heller sova, djunglade omkring i sängen och stulade (vet inte ens hur en översätter det till svenska. Typ... snavade? Trasslade? Något ditåt). "Har du gett barnet speed?" frågade Sami. Det verkar ju inte bättre. Vet inte exakt vad hon skulle ha hittat det här, men de säger ju att det är så lätt att få tag på knark på den här holmen, de som vet något om något. Möjligen att bark från veden fungerar som någon slags uppåttjack, för sådant petar hon i sig en del av per dag.
Det och katthår. Farligaste inkörsporten till missbruk.

4 kommentarer:

  1. Dessa små! Det är nått med ved, sist vi var på tellholm så slungade Elma köksspisved med sån fart att det spräckte ett blodkärl ovanpå min hand :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, hon kanske också hade ätit det och blivit speedad ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).