torsdag 8 december 2016

Livet, livet.

bln

varje gång jag kikat in på bloggen under veckan har jag blivit förvånad, funderat att "nämen, visst har jag skrivit ett inlägg sedan det här?" innan jag kommit på att det är i kulisserna. Bakgrundsarbete. Till senare. Jag håller på med årssammanfattningen för 2016, en nyårslista, några andra inlägg som sammanfattar året på andra plan och Tovas åttamånadersinlägg (kommer i morgon). Men så här kan vi ju inte ha det, det är ju länge tills december är slut ändå!

så, medan Tova vilar och tvättmaskinen tvättar kan jag ju knappa hit några ord: vi sover bättre, inte bra, men bättre. Behöver alltså inte byta ut 80% av min kroppvätska (ew) mot kaffe i nuläget, det är ju alltid en förbättring. Just nu är jag sjukt hungrig men vågar inte gå till köket för golvet knarrar så förbannat och Tova sover så lätt. Är hellre hungrig en stund än tampas med en bebis som sovit för lite resten av kvällen. Prioriteringar, vet du.

julwise har vi i princip alla julklappar färdiga, ska bara slå in dem och fundera om de behöver rimmas till. Får se. Julkorten skickade vi förra veckan och de verkar ha kommit fram till sina destinationer nu, hurra! Vi var faktiskt ute i tid, för en gångs skull! Ja, det var väl ungefär det jag hade att säga i dag. Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).