torsdag 22 december 2016

Kaptenens logg: 22122016.

måste fråga Sami i dag om han mindes att vi skulle varit vakna i natt, för jag trodde att mitt minne måste skämta mig aprilo då jag inte kunde minnas att Tova vaknat alls under natten. Sami hade inte märkt av något uppvak, så jag får helt enkelt utgå från att hon sov hela natten! Hellre det än att acceptera att både Sami och jag blivit senildementa. Vi la henne 20:30, hon vaknade en snabbis en timme efter det och sedan vaknade hon första gången vid 07! Va.

förstås hade vi en fruktansvärt jobbig natt med påföljande dag i går, fem upphackade timmar sov hon på natten (mellan oss i sängen - första gången det hänt) och sen vilade hon 40 minuter plus 10 minuter plus 45 minuter under hela dagen, vilket var alldeles för lite. Kändes som att hennes ansikte var som en enda ledsen skrynkla dagen igenom, ungefär. Med undantag för vår stadsvisit då hon fick se människor, det gillas alltid (jag diskuterade även bärdon till barn med en främmande människa - moderskapet har gjort mig väldigt social mitt i allt).

utågå

i dag har vi varit och promenerat med Anna och Elma, så skönt att få lite frisk luft! Och förstås att få lufta alla möjliga funderingar. Anna är mycket bra att ha! Lilla Fröken och jag har haft en riktigt fin dag i dag, men jag har huvudvärk ändå, har haft det sedan jag vaknade. Blörg. Nu kom i alla fall apoteksexpressen hem, så jag kan få ta något mera effektfullt än Panadol... Ja, tycker du att det här var ett spretigt inlägg så kan du kanske tänka dig hur det känns i mitt huvud just nu. Håh.

(och allt som åker runt i mitt huvud är att hur kom det sig ens att en t-rex kläcktes i en pteranodons bo?)

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).