söndag 18 december 2016

Kaptenens logg: 18122016.

lilligrani

jahapp. Nästa vecka är det julafton. Året bara rann iväg och här är vi nu! Eftersom vi haft ett jobbigt år har vi inte ansträngt oss supermycket inför julen, utan pyntat helt kravlöst och låter granen bli ett projekt till senare år. Vi har en liten gran i en burk i fönstret som vi lagt lite julklappar under och det tycker jag räcker bra. Ett stort plus med den är ju att Tova inte når den, eh. Orkar inte med någon slags grinchighet (japp, it's a thing) i år och tänker strunta i sådant som får mig att tappa julstämningen. Ingen stress. Vill bara ha det bra. Det är nog hälsosamt.

det som saknas nu är lite snö.

2 kommentarer:

  1. Jag och Johan bestämde oss för att skrota gran helt och hållet även i år, mest för att vi ändå är på Öland över hela jul och nyår. Såklart är det mysigt, men det ska ju också vara bekvämt! Er lilla gran är ju perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, vi tog in våra små granar till lilla jul och de får duga i år ;) bekvämt ska det definitivt vara, ingen idé att krångla till saker bara för att en "ska"!

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).