onsdag 28 december 2016

Julafton och juldagen.

ja1
ja2
ja3
ja4
ja5
ja7
ja6

i lördags, på julaftonsdagen, åkte vi först till Samis föräldrar och spelade spel med Världens Sämsta Förlorare och dess partner. Eller ja. Först åkte vi dit, så packade vi ur Sami och Tova och sedan åkte jag tillbaka hem efter kassen med julklappar. Eh. Under tiden umgicks Tova med farmor. Mot kvällen åkte vi vidare till farmor Andersson för julmiddag. Tova hade sovit krackligt hela natten och hela dagen, så jag fick vagga henne till sömns efter att vi ätit. Efter powernap:en var hon väldigt nöjd över sina julklappar! På väg hem skjutsade vi hem Atte och Tova passade på att visa att hon inte alls alltid är den tysta och nöjda bebisen som hon brukar låtsas vara bland folk och använde cirka alla sina röstresurser på vägen hem. Nåja.
Väl hemma åt vi kvällsgröt (läs: Tova) och sedan lekte vi med hennes nya grejer tills det var dags att gå och lägga sig!

jd1
jd2

på juldagen körde vi ut till mina föräldrar och åt jullunch och -kaffe med dem. Mot kvällskvisten packade vi ihop oss och körde iväg till Hammarland och farmor Anderssons hus igen, då middagen intogs där. Det blev en del kaikande fram och tillbaka den här julen, men på det hela taget tycker jag vi hade en fin första jul som familj på tre personer!

4 kommentarer:

  1. Men åh, första bilden <3

    SvaraRadera
  2. Alltså, bilden på tova med katten(?) i munnen är ju så söt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, det är en katt - har ju alltid sagt att hon älskar katter! <3

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).