måndag 12 december 2016

hanna, tvåtusensexton.

2016

detta var året jag åldrades cirka tjugo år på bara några månader, eh. I januari fick jag äntligen det där väl omtalade "gravidglowet" och redan i februari började det falna med extrem trötthet och värk. I mars fick jag inte längre plats i min egen vinterjacka, hur än jag trugade och aprilbilden är tagen tre dagar innan BF. Från maj finns det bara bilder då jag ser ut som en levande död (jämför gärna april- och majbilderna. Ser ni hur jag åldrats mellan dessa bilder? Sjukt trött på båda, men jag ser ändå så ung och oförstörd ut i april.). Först i juni klarnade det lite och jag hann andas på trappan en stund i solen, i juli klippte jag av mig håret och blev till en ny version av mig.
Hårwise tappade jag massor i augusti och tydligen var det som finast i september, av någon anledning. I oktober började sömnkrånglet, men jag lyckades tydligen sminka bort de värsta bevisen och hålla god min, något som jag inte längre iddes göra i november och efter det har jag inte sovit många timmar sammanlagt heller.

bu, sabla skitår, var slut någon gång.

här kan ni se hur jag såg ut tidigare år: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010 och 2009.

4 kommentarer:

  1. Haha alltså Hanna, du ser lika ung ut på alla bilder tycker jag men jag däremot har fan mist all "ungdomlig glans" nu :( Har på riktigt blivit 40+ det här året vilket faktiskt känns värre än jag trodde. I övrigt så tycker jag att du och Tova är sjukt lika varandra på din augustibild. Rolig idé här nedanför förresten, kanske snor den om det är lugnt :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. nää-ää! Ser du inte hur allt liv liksom har lämnat mig på majbilden?! Kanske det helt enkelt är så att andra inte ser det, för jag tycker nog inte du är 40+ än heller!

      haha, kanske för att jag är helt ofixad och det är hon alltid ;) Sno på, du! :)

      Radera
  2. åh vad roligt att göra sådär :D

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).