söndag 4 december 2016

Ett väldigt osammanhängande inlägg.

vaskisinki
"hm, vad är nu di där?"

natten var okej! Med det menar jag att jag sov som en sten hela natten i mitt rum och Tova och Sami vaknade endast två gånger i sitt rum. Halle - frickin' - lujah! I dag har hon dock vägrat både morgon- och kvällsgröten, men både lunch, middag och mellanmål har ju gått i så det är inte hela världen. Dessutom sov hon i princip hela tiden som mamma och jag var ute och gick med henne i vagnen (cirka en timme!) och sen sov hon vidare trots att vi både bar in vagnen och sedan hade den stillastående i hallen. Va. Det har då aldrig i hela världen gått tidigare. Började tro att jag råkat få med mig någon annans unge när jag åkte i morse. Tog tillbaka den tanken när hon vrålade öronen av mig på färjan. Eh.

nå, hur som. I dag åkte jag och Tova via bygget och inspekterade. Sami har fått luckor på skåpen och lådorna och vi funderade lite på handtag och liknande medan Tova satt i diskhon och trivdes. Börjar nästan bli trött på att höra mig själv säga det, vid det här laget, men: snart är vi där. Snart kan vi flytta in! För varje gång är vi förstås lite närmare.

vanligtvis är söndagar sämst, men nästa vecka är tisdagen en röd dag i kalendern, då det är Finlands självständighetsdag, så i morgon är måndagen ingen måndag utan en "fredag"! Det känns ju direkt lite bättre så! Vad som är ännu bättre med det, det är ju att jag kan sova i andra rummet redan i morgon kväll igen om det här sömnkracklet fortsätter. Alltid något.

4 kommentarer:

  1. Åh, Tovis - vad mysig du ser ut att vara där i vasken!

    Vi har också rätt oroliga nätter just nu med en liten herre som MÅSTE ligga med bröstet i munnen för att inte väcka oss med gråt stup i kvarten. Jaja, tur jag kan slänga ut dem åt höger och vänster och ändå få lite sömn själv ;'(

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon var väldigt nöjd, hade bra uppsikt över allt hon behövde hålla koll på = mig och Sami ;)

      ja, vi har ju ett flaskbarn så hon har ju kört med napp (för hungrig är hon inte. Blir arg om vi erbjuder flaskan) och har hon tappat den så har det varit kaos direkt. Så jobbigt. Tror det här har varit den värsta perioden hittills, från typ 6 månader och still going strong...

      Radera
  2. Hon verkar nöjd med att spana ut över sina ägor <3

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).