onsdag 14 december 2016

Åttamånaderskontroll.

10122016
10122016, försöka få den här att sitta still? Ha.

i går var vi till rådgivningen, jag och Tova. Hon hade sin åttamånaderskontroll, senaste vi var på var sexmånaderskontrollen. Jag var ju lite orolig att hon inte skulle ha vuxit varken på längden eller bredden, eftersom det har krånglat så med maten på sistone, men hon följde sin kurva - hon hade inte lagt på sig så mycket vikt, men hon har ju blivit väldigt rörlig så det är okej. 73,3 centimeter mättes hon till (dock tycker jag hen som mätte slarvade, harmar lite att jag inte sa något då) och vägdes till 9965 gram. Hon var rena rama mönsterbebisen vid besöket och visade upp både pincettgrepp, fina reflexer vid sittande och sin hand- fotgång ("har du sett?! Nästa gång vi ses så går hon nog!"). Nu är det två månader till nästa besök igen, då är hon tio månader. Så knasigt. Då är det ju bara två månader kvar till hennes första födelsedag!

2 kommentarer:

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).