tisdag 1 november 2016

Uppdatering: Huset.

kök0

åh, valfri helig guds moder, vad vi kämpat med det här husbyggandet. Så himla skönt att vi börjar vara på slutrakan, i alla fall för nedre våningen. Det är bara den som behöver vara "klar" innan vi flyttar in. Här ovan kan du se hur köket sett ut under byggandets gång, på den första bilden har vi knappt börjat göra något ännu - förutom att plocka bort en enorm hög med isoleringsbalar och riva ner ett "kaffebord" från väggen. De som började bygga hade helt klart sina egna prioriteringar...

efter det har vi gjort om huset till tvåvåningshus och flyttat och förstorat fönstret (jag, med mina ståtliga 162,5 centimeter behövde böja mig för att titta ut genom fönstret). Och en hel del till som jag knappt minns som inte heller syns. Otacksamt. Sami var ledig från jobbet i går och åkte ut för att fortsätta montera köket, så här ser det ut nu:

kök1
kök2

alltså, förståååår du hur nära inflyttning vi är?!

4 kommentarer:

  1. Men åh, så härligt! Och knäppt det där med fönstren, haha. Hade kanske vart ett fönster i min höjd, till mina 154 cm.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, verkligen! Vi börjar skymta ljuset i andra änden :D hahaha, ja, du kaaanske hade kunnat titta ut utan att böja dig, men jag är inte ens säker på det xD små var de också, fönstren på östra sidan! De andra var cirka 120 cm höga och 250 cm breda, men det var väl bara sjöutsikten som räknades! ;)

      Radera
  2. Det är helthelt otroligt att det faktiskt blir ett beboeligt hus av det ni hade att börja med! :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja, jag tror knappt på det själv ;)

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).