söndag 6 november 2016

Sextusen vintergransljus mot ensamheten.

blumb
gårdagens tröttmössa, minus mössan.

söndag. Även om jag är mammaledig känns den här söndagen verkligen som en söndag. Det har varit en tung vecka av gnäll och sömnlöshet. Snälla, vänd. Vänd nu. Jag har sovit i ett annat (svinkallt!) rum under helgen, så jag har faktiskt fått två hela nätters sömn den här veckan. Score! Dock ska en ju inte tro att en är piggare för det, för hjärnan och kroppen har ju ställt in sig på sömnlöshet och nu är de båda helt chockade över hur mycket de fått vila, och de kräver mer. Så. Ja. Jag är trött. Oväntat nog. Eh. Blev trött redan vid 15 i dag. Sov en tiominuterslur i soffan hos mamma och pappa, när Tova vilade lite och prompt skulle hålla mig i handen under tiden (mysigt, förutom att jag var så sjukligt kissnödig precis då).

det värker i kinden och tandköttet vid min visdomstand som inte alls är klok, den är elak och sämst. Oftast är den lugn och gör inte mycket väsen av sig, men emellanåt bråkar den ordentligt. Aj, aj, aj. Tog en promenad med vagnen i dag och hade tydligen missat den isande kylan ute i snålblåsten i beräkningarna, höll på att frysa benen av mig i alldeles för kalla byxor. Inte tufft. Måste leta efter mina ytterbyxor en sista gång. Vet inte vart de gått och gömt sig! Tror jag hade en släng av graviditetshjärna sist jag hade dem, la dem säkert på ett "praktiskt" och "smart" ställe...

tittar i kalendern nu och ser att vi i princip inte har något planerat i den här månaden. Vi ska på tandrådgivning med Tova på tisdag och den 26:e tänkte vi åka på lilla jul-marknad. Annars: ingenting. Lite tråkigt men mest skönt. Får peppa för julen all ledig tid, tänker jag. Nä, i mig bor verkligen ingen Grinch. Gillar lilla jul, lucia och julen - mer än jag gillar till exempel påsk och midsommar. Tror det har mycket med mörkret som tänds upp med levande ljus att göra. Sådan är jag.

jonä, nu blir det tekokeri och dusch. I vilken ordning vågar jag inte gissa, lite spänning ska en ju ha i livet, vet du!

4 kommentarer:

  1. Julpepp, julpepp, julpepp! ;)

    SvaraRadera
  2. Det där med att lägga saker på "smarta" ställen, haha <3 När vi var i Stockholm förra helgen letade Maja efter en vimpel SÅ länge för att hon lagt den på något "bra" ställe, det slutade dock med att den inte hittades och därmed heller inte fick gå på 30-årsfesten.

    SvaraRadera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).