tisdag 8 november 2016

Pepparkakspirret i magen.

win

vi vaknade upp till fluffigaste snötäcket i morse och mer har det blivit under dagen. Får flashbacks till januari då jag, med magen nätt och jämnt innanför jackan, sopade av trappan varje dag, som träningspass. Tänker att det var lite så här när jag var liten, att det kom massa snö redan i november och sedan var det vinter till april. Typ. Kan hända att jag helt missminner mig, men vad gör väl det om hundra år? Det finns förstås heller inget som säger att vi har snö vid jul för det. Får hålla lill-tummen bara! Så länge vägarna är plogade och graderna håller sig på minussidan trivs jag!

ser fram emot december och julen lite extra i år, för det är ju Tovas första. Inte för att hon kommer tycka något speciellt om det ännu, men ändå. Jag tycker det är speciellt. En liten grej i livet men ändå en ganska stor liten grej. Ja, jag vet inte. Jag tenderar ju överromantisera julen över lag. Gillar myset. Gillar att umgås med familjerna. Gillar maten. What's not to like? Tänker äta pepparkakor till mitt te nu, peppa för julen. Äsch. Peppa för livet, liksom.

4 kommentarer:

  1. Din bild ser ut som Narnia, lyktstolpen i snön. Längtar så mycket till norra Sverige när jag ser alla bilder på snön som fallit. Kom precis hem till Sverige och Skåne och ville bara fly landet när jag möttes av kallt regn och geggiga bruna löv på marken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, det tycker jag låter som ett bra betyg! Den kommer nog snart, men jag tror tyvärr den slaskar bort här en vända emellan :(

      Radera
  2. Som sagt, så länge jag slipper ta mig iväg nånstans mer än till fots så är vintern ganska fin. Ska jag ta mig till fots så tycker dock inte lederna om kylan! >_<

    SvaraRadera
    Svar
    1. äsch, tycker vi har fina vägar ändå - bara det inte är isgator :/ nä, inte mina heller och inte där heller om det är halt för då spänner jag mig så jag går av :(

      Radera

• skriv gärna namn på kommentaren du lämnar.
jag svarar på kommentarer här i min blogg.
• jag godkänner kommentarer innan de publiceras.

• inga bloglovin'-byten. Du kan däremot gärna följa min blogg här.
• spam raderas direkt ("var med i tävling/veckans blogg" är också spam).